Zou ons universum kunnen zijn ontstaan uit een explosie van een singulariteit van een zwart gat in een ander universum?

Johan, 35 jaar
21 juli 2010

Gezien het feit dat zich binnen een zwart gat een singulariteit bevind en er voor de oerknal van ons universum ook sprake was van een singulariteit vroeg ik mij af of er theorieen bestaan die veronderstellen dat ons universum ontstaan is uit de explosie van een zwart gat dat zich bevind in een ander universum? Dit zou overigens het bestaan van een multiversum betekenen waarbij de universums verbonden zijn door zwarte gaten / witte gaten.
Misschien gaat mijn fanatasie wel erg ver maar zouden quantum fluctuaties kunnen ontstaan wanneer ruimte tijd net genoeg gebogen worden dat de universums elkaar raken? Er word dan geen energie geleend uit het niets, maar vanuit een ander universum..

Je hoeft helemaal geen zwart gat te hebben om een 'kwantumfluctuatie' te genereren, het kan om het even waar en om het even wanneer gebeuren.   Een dergelijke fluctuatie, die een nieuwe ruimte-tijd, een nieuw universum genereert, is in dat nieuwe universum een singulariteit, maar hoeft haar ontstaan niet te danken te hebben aan een singulariteit.